Näytetään tekstit, joissa on tunniste Picture Polish - Twinkle. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Picture Polish - Twinkle. Näytä kaikki tekstit

10/31/2016

Pastelleja ja Gilmoren tyttöjä


Jutellaanko viime viikon suurimmasta tv-asiasta? Ei, en puhu Walking Deadista, EVS:stä tai uutislähetyksistä. Puhun Netflixin julkistamasta Gilmoren tyttöjen trailerista. Gilmoren tyttöjen 4 uutta jaksoa tulevat katsottaviksi 25.11. eli melkoisen pian. Aloitin sarjan katsomisen teininä ja tästä sarjasta alkoi myös melkoinen tv-sarjojen boksien keräily. Ensimmäinen hankkimani boksi oli 3.kausi, josta on tällä hetkellä osasta levyistä kulunut levyn "kuori" pois, koska olen pyörittänyt levyjä soittimissa niin monta kertaa. Tällä hetkellä olen katsonut sarjan läpi muistaakseni yli seitsemän kertaa ja yksi kerta on E:n kanssa juuri menossa. On siis ehkä sanomattakin selvää, että nuo neljä 90 minuutin jaksoa ovat itselleni todella suuri juttu. Ei ole kyse mistään "jee, OITNB:stä tulee uusi kausi tänään" -fiiliksestä, vaan tämä on ihan eri juttu. Ajattelin vuosia, että Gilmoret on nähty ja lisää ei todellakaan ole tulossa. Trailerin katsominen toi ajatuksen uusista jaksoista ihan eri tasolle. Ensimmäisten 30 sekunnin jälkeen alkoi itku ja jos pelkkä traileri saa itkemään noin, niin voin vain kuvitella minkälainen itkumaraton tuosta marraskuun perjantaista on tulossa. Tuntuu ehkä hassulta lukea tällaisista tv-sarjafiiliksistä ja niistä kirjoittaminen tuntuu vieläkin hassummalta. Mutta tämä on samalla sarja, jonka olen katsonut aina muuttaessani uuteen paikkaan tai asuntoon. Tästä sarjasta tulee aina tietynlainen fiilis kodista ja turvallisuudesta. Ah, niin hyvän mielen sarja. Poikakaverin mielsetä ehkä aavistuksen verran tylsä, mutta onpahan sinnikkäästi sitä katsonut jo neljänteen kauteen asti. Ihan ei ehkä kyllä ehditä sarjan loppuun ennen uusia jaksoja.

Pitkän viikon, liian monen aikaisen herätyksen ja monien päiväunien jälkeen viikonloppu vierähti vanhempieni vieraillessa. Ennen visiittiä ehdin kuitenkin askarrella viikonlopuksi kynnet. Olen taas päässyt takaisin siihen moodiin, missä lakkaamattomat kynnet tuntuvat lakattuja kynsiä oudommilta. Ja tietokonetta päivät näpytellessä pienet värikkäät kynnet ovat vain plussaa. Pastellikynnet leimoilla tuntuvat aina olevan itselläni suuri riski. Tällaisten kynsien tekeminen ei ole hankalaa, mutta poikkeuksetta ne näyttävät kuvissa aina epäsiisteiltä.


Käytin ensimmäistä kertaa värivarastoksi hankkimiani Essencen lakkoja. Kokeiluun pääsi tällä kertaa Dare It Nude (36). Ainakaan liukuvärikäytössä en keksinyt lakasta mitään valitettavaa, lopputulos oli täsmälleen sama kuin Picture Polishien kanssa. Nuo PP:n lakat ovat muuten suhteellisen hauska pari. Ostin ne pastelliaikoinani yhdessä ja melkein aina niitä käyttäessä lakkaan niillä molemmilla yhdessä. Mutta hei, vaaleansininen ja -punainen nyt toimivat aina yhdessä, what can u do? En kuitenkaan ole täysin varma, että ovatko nämä kaksi lakkaa tuiki tarpeellisia omassa kokoelmassani nyt kun pastellikauteni tuntuu vähän väistyneen sivulle. Toisaalta löytyy näille jonkin verran käyttöäkin, lakoilla löytyy blogin tageista 3-4 lakkausta.


Kynnet ovat yksinkertaiset ja helpoilla tekniikoilla toteutetut. Halloweenin teemakynsiä ei tänä vuonna blogissa julkaistukaan kuin yhdet, mutta eiköhän niilläkin selvitty. Ehkä ensi lakkauksessa voisi fiilistellä jo tummempia sävyjä ja viime viikolla saapunutta talvea. Olen tarkoituksella vältellyt tummia sävyjä niiden ylikäyttämisen pelon takia, mutta eiköhän tähän väliin yhdet sopisi jo.


Aiheuttavatko Gilmoren tyttöjen uudet jaksot teissä mitään fiiliksiä? Mitä mieltä kynsistä?

Gina Tricot - White
Picture Polish - Twinkle
Picture Polish - Tiffany
Essence - Dare It Nude (36)
Born Pretty Store - BP-L005
Essence - Stamp Me! White
IsaDora - Peel Off Base Coat

9/17/2015

It doesn't solve a thing to dress it in a pretty gown

Poets of the Fall - Illusion & Dream

Varmaan moni onkin jo kiinnittänyt huomiota outoon, uuteen tapaani tarinoita ainakin yhden kappaleen ajan ihan jostain muusta postausten aluksi. Jostain se vaan lähti, mutta tavasta en ole ajatellut luopua, ihan hauskaa vaihtelua pelkälle kynsitekstille omasta mielestäni. Viikonloppuna olen katsonut läpi melkein koko Naurun Tasapainon kakkoskauden. Jostain syystä en ole aikaisemmin tiedostanut tällaisen helmen olemassaoloa, vasta nyt kolmannen kauden alkaessa heräsin. Jo ensimmäisestä jaksosta asti olivat Iikka Kivi ja Tomi Haustola omia suosikkejani. Stand up on aina ollut omaan mieleeni, mutta vasta tämän ohjelman myötä sitä tajusi oikeasti, että millaisia ihmisiä lajin takana on ja kuinka hurjasti työtä se vaatii. Helposti sitä urautuu katsomaan vaan niitä perinteisiä suosikkejaan, mutta sarjan myötä olen ryhtynyt tutustumaan enemmänkin suomalaisiin koomikoihin. On varmasti tällä viikolla tullut naurettua kaikkien arjen haasteiden keskellä. Mutta pakko vielä todeta, että olisipa siistiä itse pystyä samanlaisiin suorituksiin! Saada oma ajatus kulkemaan noin omaperäisiä linjoja, osata pukea ajatuksensa sanoiksi, eleiksi ja äänenpainoiksi, uskaltaa heittäytyä ja tuottaa iloa siinä samalla muille.

Melkoinen kasa lakkoja joita pitkään aikaan ei ole blogissa näkynyt. Vähän alkuun epäilytti lakata kynsille näin suurissa määrin vaaleanpunaista, mutta eipähän tuo valmiissa kynsissä pahalta tuntunutkaan. Kerroksia kynsiin taisi kuitenkin kertyä vähän liikaa, koska jo reilun 12 tunnin kuluttua lakkaus alkoi reunoilta lohkeilla pois. Etenkin liukuvärin kanssa tuppaa olemaan nykyään itsellä ongelmia viimeistään kuvausvaiheessa. Kamera paljastaa kaikki vähänkin epäonnistuneet lakkauksen reunat. Vaikkakin tietysti vika on lakkaajassa, näissäkin kynsissä olisi voinut toteuttaa vielä tarkempaa siivousta.



Liukuvärinä on kerrankin hyvin erilainen värimaailma kuin omilla kynsilläni ehkä yleensä. Aksenttikynsiin on nopeasti valkattu liukuvärin sävymaailmaa edes jotenkin tukeva Delush Polishin Je Ne Sais Quoi. Nämä lakkaukset ovatkin melko värikkäät verrattuna muihin tänä syksynä toteuttamiini - seuraavaksi palataan taas siihen vähän totutumpaan ja tummempaan linjaan.

Vaikka kynsien huono siistiminen jäikin vaivaamaan, pidin näistä kyllä vähän silti. Vaikka kotoisa olo ei enää pasteilleissa ollutkaan (MITÄ?!), niin hauskaa oli vähän poiketa totutusta linjasta. Hassua miten sitä itse muuttuu näin nopeaa tahtia, yhtäkkiä tykkäänkin tummista kynsistä enemmän.

Millaisia tuntoja teillä on stand upista? Entäpä näistä kynsistä?

Picture Polish - Twinkle
Picture Polish - Tiffany
Delush Polish - Je Ne Sais Quoi
_________________________________________________________________________

Some you may have noticed my weird, new way to talk about something completely different than nails for at least the first paragraph of the post. I don't know where this habit came from, but I'm sort of liking it and thinking I'm going to keep it up. During last weekend I watched almost the complete season two of a Finnish stand up competition called Naurun Tasapaino. For some reason I haven't realized this kind of show exists until season three started. From the very first episode my personal favorites were Iikka Kivi and Tomi Haustola. I have always liked stand up, but it's not until now I've realized what kind of people this sport has behind it and how much work it takes. It's easy to start watching only your favorites and forget that other comedians also exist, but after watching this show I've watched also other Finnish comedians. This has kept me laughing during all of my daily challenges. I just have to say, that I wish I could do all of that myself! To have the talent to make my thoughts go on those original routes, make my thoughts into words, expressions and emphasis, to have to courage to put yourself out there and bring joy to other people at the same time.

These nails took quite a bit of polishes I haven't used in a long time. At first I was a bit confused if I was really using this much light pink on my nails, but when my nails were finished it didn't feel bad at all. But I do think that these nails required too many layers since they started chipping after only twelve hours. With gradient it seems that I always have problems when it comes to taking pictures. Camera shows every single mistake when it comes to cleaning up the cuticles. The fault is in me, I really could have done a better job when cleaning these nails up.

There's once a really different set of shades than normally on my nails. I quickly chose Delush Polishes Je Ne Sais Quoi on my accent nails since it at least almost fits the colors of the gradient. These nails are quite colorful when compared to other nails I've made recently - next time we're back to normal.

Even though the cleaning up process was left to bother me, I still liked these nails. I didn't feel completely at home wearing pastels on my nails (WHAT?!), but it was still fun to wear something bit out of the normal. It's funny how I can change so quickly, suddenly I'm liking dark colors more. How do you feel about stand up? What about these nails?
_________________________________________________________________________

3/19/2015

Kukkasia


Käsinmaalattujen kukkien tekeminen on aina ollut itselleni hämmentävän vaikeaa. En ymmärrä miksi - dotting toolin avulla tehtyjen kukkienhan pitäisi olla yksi helpoimmista asioista ikinä? Yllätin sitten itsenikin, kun pitkän päivän jälkeen löysin itseni maalaamasta kynsilleni kukkia.

Pohjalle piti löytää mahdollisimman vaalea, mutta kuitenkin kukkiin sopiva väri. Voittajaksi selviytyi OPIn ihana Don't Bossa Nova Me Around. Edelleen jatkan kynsillä siis tällaista rauhallista ja melko huomaamatonta linjaa, mutta nyt jo vähän suuremmilla värimäärillä. Seuraavaksi sitten jo neonvärejä - no ei ehkä ihan. Muita näissä kynsissä käyttämiäni lakkoja olivat tumma pinkki, OPIn Hey Baby, Picture Polishin vaaleanpunainen Twinkle ja Gina Tricotin White.



Olisi selvästi taas paikallaan kunnon rasvauskuuri kynsinauhoille. Olin siinä kylmempien ilmojen aikaan todella tarkkana, mutta nyt kevään vähän saavuttua aloin siinäkin vähän hellittää otetta. Ei olisi kannattanut, sen kertovat kuvat ja haavat kynsinauhoissa. Onneksi Lemony Flutteria on vielä vaikka kuinka käytettävänä.


Rasvailetteko te kynsinauhoja ympäri vuoden yhtä uskollisesti?

OPI - Don't Bossa Nova Me Around
OPI - Hey Baby
Picture Polish - Twinkle
Gina Tricot - White
_________________________________________________________________________


Doing hand painted flowers has always been difficult for me. I'm not sure why - using dotting tool to make flowers should be one of the easiest things ever? So I surprised even myself when after a long day I found myself painting flowers to my nails. I needed to find as light shade to the base as possible, but of that kind that would still fit under the flowers. The winner was OPI's Don't Bossa Nova Me Around. I'm still keeping up with this unnoticable line with my nails, but this time added a bit more color. Next up neons - well maybe not. Other polishes used on these nails are OPI's Hey Baby, Picture Polishes light pink Twinkle and Gina Tricot's White.

I should definitely start moisturize my nails again. I was so good at it when weather was colder but when the spring came I started to lighten up. What a mistake! You can see that from my the photos and the cuts on my cuticles. Luckily I still have a lot of Lemony Flutter to use! Do you take equally good care of your cuticles the whole year around?
_________________________________________________________________________

1/28/2015

As Seen On TV: Comedy


Comedy: Sex and the City

Teemaviikko jatkuu, edelleen liukuvärilinjalla. Komediaa jouduin pitkän aikaa pohtimaan, mielessä oli Moderni Perhe, mutta sen tuominen kynsille olikin jo vaikeampi juttu. Lopulta sitten päätin, että Sinkkuelämää on tarpeeksi komedia kelvatakseen tähän haastepäivään. Onneksi tein tämän päätöksen, koska nämä kynnet ovat ehkä yhdet suosikeistani mitä on tullut piiiiitkään aikaan tehtyä.

Kynnet eivät varmasti ole mitenkään yllätykselliset, mutta kun mietin Sinkkuelämää niin nämä ovat ne asiat mitä mieleen tulee: kengät, New York, musta ja vaaleanpunainen. Aluksi tarkoitus oli jättää kynsille vain liukuväri ja kenkä, mutta päätin sitten lisätä vielä New Yorkin skylinea mukaan. Käsinmaalaus onnistui tällä kertaa ihan mukavasti ja kynsistä tuli ainakin kovasti omaa silmää miellyttävät. Sinkkuelämän ideaa ei varmaan tarvitse sen kummemmin tässä avata, kyseessä on kuitenkin niin tunnettu ja legendaarinen sarja.


Käytin liukuvärissä kahta Picture Polishin lakkaa: Shockedia ja Twinklea. Twinkle oli todella hyväkäytöksinen vaaleanpunainen lakka, vaikka pullossa kyllä puhutaan lilasta. Omaan silmään lakka on kuitenkin vaaleanpunaisen leirissä, ainakin tällä kertaa. Pullossa näkyy pientä shimmeriä, kynsille se ei ainakaan huomatakseni välittynyt kuin erittäin kirkkaassa valaistuksessa. Lakka kuitenkin peitti kynnet jo oikeastaan ensimmäisellä kerroksella ja oli helppo käyttää. Twinkle on osa Light Shades kokoelmaa vuodelta 2009. Shocked on taas tumma pinkki jossa riittää hopeaa kimalletta. Lakka vaati kolme kerrosta peittääkseen kynnen kunnolla ja lähenteleekin jo jellyn koostumusta. Liukuväriin vaatikin useamman kerroksen tätä lakkaa, muuten lopputulos olisi jäänyt sen osalta erityisen vaaleaksi. Shocked ilmestyi vuonna 2013 Collaborations kokoelmassa, sen on luonut Shatter Me Claire.

Skylinen maalasin China Glazen Liquid Leatherilla ja Mereneidin Line Master 2/0 -siveltimellä. Korkokenkä on taas leimattu Apipila 01 by MiMax -laatasta Konadin mustalla. Aluksi kun ajatuksena oli jättää kynsille pelkkä liukuväri ja korkokenkä, oli tuo leimaus valkoinen, mutta näillä kynsillä musta toimi mielestäni paremmin. 


Näistä kynsistä todellakin pidän paljon, tuo oma pelkoni vaaleanpunaista kohtaan ei edes tuntunut pahalta näiden kynsien kanssa. Tosin mukana oli taas mustaa tasoittamassa tilannetta.

Mitä te tykkäsitte näistä Sex and the City -kynsistä? Oletteko kyseistä sarjaa katselleet?

Picture Polish - Shocked
Picture Polish - Twinkle
China Glaze - Liquid Leather
Konad - Black
Apipila 01 by MiMax
_________________________________________________________________________

The challenge is still going, this time with the theme "comedy". I had a hard time thinking which series to choose. I thought about Modern Family, but I didn't know how to bring that series to nails. Then I decided that Sex and the City would be comedy enough and chose one of the most legendary series ever. I'm so glad I chose Sex and the City since these nails are one of my favorite nails in a long time. These nails don't have many surprises in them but when I think about this series, high heels, New York, pink and black comes into mind. First my intention was to leave only the gradient and the shoe on my nails but then I thought I would try to hand paint the New York skyline. It looks way better than I would have imagined so I'm glad I did try. I really, really liked these nails. I think that I don't have to talk about Sex and the City more, I think that everyone knows the basic idea of it since the show is so popular.

I used two Picture Polishes to make the gradient: Shocked and Twinkle. Twinkle was a really well-behaved light pink nail polish (even though the bottle says it's lilac, this time I saw it as a light pink). You can see a little bit of shimmer in the bottle, but I couldn't see it on my nails. The polish was opaque almost with one layer and was easy to use. Twinkle is a part of 2009 Light Shades -collection. Shocked is a dark pink which has silver glitter in it. This polish took three layers to cover my nail and with the gradient I needed to use many layers to make the polish show. This polish is closer to a jelly than a creme. Shocked came out in 2013 Collaborations -collection, it's designed by Shatter Me Claire.

I hand painted the New York skyline with China Glaze's Liquid Leather and Mereneid's Line Master 2/0 brush. The shoe is stamped from Apipila 01 by MiMax with Konad's black. When I hadn't added the skyline to my nails, I had the shoe in white, but later decided that black would work better. What do you think about these Sex and the City -nails? Have you watched that show? 
_________________________________________________________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...